Het Gouden Boekje voor de Gezondheid
In deze volledig herziene tiende druk van Het Gouden Boekje voor de Gezondheid vindt u alles over vitamines, mineralen en voedingssupplementen. Van dit eerste boek in de reeks van Dr. Gert Schuitemaker zijn inmiddels meer dan 80.000 exemplaren verkocht.

Steeds meer mensen raken overtuigd van het belang van de voeding voor een goede conditie en gezondheid. Veel fruit en verse groenten zijn onontbeerlijk voor een goede gezondheid. Meer vis in plaats van vlees. Niet te veel eten, is een ander advies dat zonder enige terughoudendheidgegeven kan worden. Kortom, goede eetgewoonten vormen de basis voor een goede gezondheid. Door goed te eten zit u bovendien lekkerder in uw vel. 'Een gezonde geest in een gezond lichaam', is een oud gezegde dat nog altijd actuele waarde bezit.
Maar horen hier voedingssupplementen bij? Ofwel, vitamines en mineralen in pilvorm? Jawel, deze horen er tegenwoordig ook bij! Dat kunt u lezen in dit boek. Een simpele wegwijzer voor iedereen die alles wil weten over de zin en onzin van voedingssupplementen.

 

Laatste nieuws

13/12/11 - Lang niet iedereen is blij met het laten zetten van een vulling. Want er moet nu eenmaal geboord worden om een goede vulling in het gaatje van tand of kies mogelijk te maken.
Onderzoekers van de University of Leeds hebben een volkomen pijnvrije methode ontwikkeld om gaatjes op natuurlijke wijze te vullen. De gaatjes worden geïmpregneerd met een oplossing van...

04/12/11 - Op basis van een dierproef, met slechts één stof, gevonden in verschillende specerijen en tuinkruiden, worden voedingssupplementen in het algemeen in de verdachtenbank gezet. De inkleding van het persbericht door de Wageningen Universiteit was dusdanig dat de pers het interessant genoeg vond het over te nemen. Wetenschappelijk eindverantwoordelijke voor het...

30/11/11 - Probiotica kunnen een gunstig effect hebben op de gezondheid door de immuunfunctie te reguleren. Suppletie met niet nader gespecificeerde probiotica blijkt nu een acute infectie aan de bovenste luchtwegen te kunnen helpen voorkomen.
Dit concluderen onderzoekers van de Universiteit van het Chinese Sichuan na een gezamenlijke analyse van de resultaten van 14...

18/11/11 - Vitamine E vermindert oxidatieve stress bij personen met diabetes type-1 en leidt tot een versterking van het antioxidatieve systeem.
Een groep van 20 diabetespatiënten en 20 gezonde personen nam deel aan de studie. De diabetespatiënten kregen gedurende 3 maanden 600 mg vitamine E per dag. Voor aanvang van de studie bleek de concentratie malondialdehyde (MDA;...

10/11/11 - Oxidatieve stress kan het herstel van botbreuken vertragen. Wetenschappers onderzochten daarom of suppletie met antioxidanten de oxidatieve stress en het herstel na een botbreuk verbeterde.
Vijfenvijftig mannen bij wie na een breuk een bot gefixeerd was, werden over 3 onderzoeksgroepen verdeeld. De eerste groep kreeg 15 dagen lang de standaard post-operatieve...